Barnepigens kartoffelkage

Opskriften her har min mor fået af min barnepige , da jeg var barn og jeg har lavet den 1000 gange til mine børn og jeg er sikker på at de også kommer til at lave den til deres børn engang . 
Det er en rigtig dejlig svampet kage , fordi der er kartofler i , de fleste har altid lidt kartofler tilovers fra aftensmaden ellers kan man evt  evt koge lidt ekstra .

Jeg plejer at pynte kagen med nugat og kokos , men mørk pålægschokolade er også et hit . 




100 g smør 
200 g sukker 
3 æggeblommer 
150 g mosset kogte kartofler 
1tsk bagepulver 
150 g mel 
1 tsk 
Mandelessens 
3 æggehvider 

Pisk æggeblomme med sukker til det er hvidt og skummende . 
Vend mel og bagepulver i med en dejskraber.  
Smelt smøret og når det er nedkølet vendes det i og tilsidst de mosset kogte kartofler 

















Kommentarer

  1. Er det bare mig der ikke kan se hvor længe og ved hvilke grader, kagen skal have i ovnen

    SvarSlet

Send en kommentar