Chili con Carne

Verdens andens stærkeste chili vokser i vores drivhus lige nu , Trinidad Scorpion Moruga Blend og den skulle da selvfølgelig i en chili con Carne :00 og jeg skal da lige love for at vi fik chili , jeg kom en hel i og det skulle jeg aldrig ha gjort , jeg var nød til at tage halvdelen af sovsen fra , og spæde op med flåede tomater , man skal lige prøve sig frem med de chilier , sovsen jeg tog fra blev til en skøn mango/chili/sovs , som brænder pænt i halsen , vi kalde den heste spark .  




800 g hakket oksekød 
2 då flå tomat 
1 då tomatpuré 
1/2  okse bouillon 
3 då Kedney bønner 
8 små gulerødder 
2 store løg 
5 fed knust hvidløg 
1 til 5 chilier efter eget valg 
Salt 
Evt en smule spidskommen 

Skær gulerødder og løg  i tern .
Sautere dem i en pande med olie , de må ikke branke . 
Når løgene er blanke , kom tomat pureen på og brænd  den lidt af også .
Kom derefter de flåede tomater , hakket chili  , okse bouillonen på og lad det koge den gullerødderne er møre . 

Steg kødet af i en varm pande , med salt og det knuste hvidløg .
Kom kødet op i gryden sammen med , tomat sovsen og til sidst bønnerne .
Varm det hele godt igennem . 

Serveres med evt : pandebrød , fladbrød , grov brød , ris , tortilla pandekager , tortilla chips , grøn salet , tzatzikki uendelige muligheder . 


















Kommentarer