Bagt græskarsuppe med focaciabrød .













1 hoikkido græskar 
2 løg 
4 gulerødder 
1 hvidløg 
2 håndfulde tomater 
5 chili ikke for stærke 
4 hønse bouilion terninger 
1 1/2 li hønseboulion 
3 store kartofler 
Frisk timian 
Citronsaft 
Reven frisk ingefær 
Salt 
Peber 
1/2 li fløde 

Tænd ovnen på 175 grader . 

Halver græskaret og fjern kerner , skær den i både , du skal ikke fjerne skralden . 

Kom den i en bradepande , sammen med løg , tomat , gulerod , chili og frisk timian . 

Skær toppen af hvidløget og lig det ved . 

Kom godt med olivenolie på og salt . 

Bag det nederst i ovnen i Ca 50 min . 

Dagen før havde jeg kogt 2 kyllinger , så jeg brugte suppen fra dem og ekstra boulion terninger , men du kan bare bruge vand og smage til med mere boulion , kylligekødet plukkede jeg og kom i tilsidst . 

Kom vand /  boulion i en gryde,  tag hvidløget og pres hvidløget ud af skalden og ned i vandet , kom alt i bradepanden ved .
Hvis der er hårde stilke fra timianen , så lige fjern dem .  

Lad det koge til det er helt mørt . 
Blend det hele og kom fløden på , smag til med reven ingefær , Citronsaft,  salt , peber , evt mere frisk timian . 

Brødet har jeg købt i rema i bake off afdelingen , det er et focaciabrød . 
Jeg skar riller i det og smurgte det med hvidløgsmør , det kan du enten selv lave eller købe , jeg kom reven ost i og jalepeno fra drivhuset og chiliflager  . 
Bagte det Ca 15 min , varmluft 200 grader . 

Serveres med cremefraiche 18% og ærter . 
Suppen kan spises med rejer , kyllingen eller evt bacon . 


Kommentarer