Fyldt kalkunbryst med flødekartofler .















Fyldt kalkunbryst : 

Tænd ovnen på 200 grader . 

Kalkun har en tendens til at være lidt tør , ved at fylde det , så får man et saftigt stykke kød og det er virkelig lækkert . 

1 stk kalkunbryst 

1/2 pakke Neutral flødeost 

2 pakker bacon 

1 håndfuld soltørret tomat i olie 

2 pakker Mozzarella bøf 

salt 

kyllinge krydderi eller andet 


Skær ned i kalkunbrystet uden at skære igennem bunden og ender . 

Krydder med salt.  

Kom flødeosten i og Soltørret tomat I olie , jeg brugte mine hjemmelavet fra i sommers , men du kan sagtens købe dem på glas . 

Skær mozzarellaen i skiver , lig den på , krydder igen , jeg brugte et kyllinge krydderi fra lidl , men det kan sagtens være andet . 

Tilsidt luk det hele af med bacon , lig dem lagvis på toppen og skub enderne under . 

bag det i ovnen i Ca 1 time , 200 grader , evt brug et stegetermometer,  kernen skal ramme 75 grader . 

Lad det hvile Ca 10 min inden du skære i det . 


Flødekartofler : 

500 g kartofler 

1 løg 

1 tsk kryddersalt 

1/2 tsk chiliflagef 

1/2 li fløde 38 

Muskatnød 

Frisk timian 

Vask og skær kartoflerne i tynde skiver , jeg brugte et mandolinhjern . 

Skær løget I tynde skiver . 

Lig løg og kartofler i et ildfast fad , kom salt på og vend det godt rundt . 

Kom fløden på , chiliflager ,  frisk timian Og 

Lidt reven muskatnød 

Når kalkunen har været i ovnen i Ca 30 min , kommer du kartoffelfadet med ind , stik den med en kniv og mærk om de er færdige . 


Jeg lavede en båd af hjertesalat , fyldte den med æble,  peberfrugt og rødløg,  kom en sennep/honning dressing på jeg havde i køleskabet og lidt frisk basilikum.  

Kommentarer